Emilia - Dagens ridpass

Idag for jag till stallet ganska sent runt halv 8, eller inte direkt sent men senare än jag brukar!
Men det var ju grymt varmt under dagen så då orkade jag inte fara ner till stallet och plåga honom! ;)

Blev ett barbacka dressyrpass i paddocken idag, hade inspänningen på han en stund i början väldigt väldigt löst men ändå går han som jag vill att han ska gå med huvudet, haha! :D När jag skrittat fram han på både långa och kortare tyglar började jag trava han i båda varven på volt sen gick jag över en bom serie varav ena bommen i mitten var upphöjd till typ 30 - 50 cm! Red den bomserien i en 8 - volt ett par gånger, sen galopperade jag honom på volt i båda varven sen skrittade jag han en stund utan inspänningen sen skrittade jag av honom!
Red inte så jätte länge idag men det behövdes inte ftersom det gick hur bra som helst!
   Red förresten på ett nytt bett idag, ett två delat bett som inte tar i tungan och i gomen, ja nå sånt i alla fall! Han gapar ju grymt mycket när han har sitt tre delade bett så då provade vi detta, men nå tuggade han ändå på bettet fast inte fullt lika mycket i början! Tror i alla fall att han skulle funka bra på hack då jag nästan tänkte rida med grimma och grimskaft idag igen, red ju med det en stund igår och det funkade ju bra!

Nä, nu känner jag att jag börjar bli lite trött så blir väl att dejta sängen på ett tag, godnatt! 


Schnyggingen! ♥ 



Kommentarer
Postat av: Evelina

Asså jag brukar sätta martingallen så liksom dom här ringarna som sitter i dom dära "lädergrejerna" som går från bogen, aa dom ringarna är bakom den dära "flugan" på tygeln ;) Fast du kanske har någon special som ska sitta sådär vid bettet? (:

2011-06-29 @ 09:31:20
URL: http://dressyrgalopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0