Sofia - Tisdagens ridpass

Hejsan! :)

Skrev aldrig nå om mitt ridpass igår, så skriver nu istället! Ställde upp lite hinder på ridbanan, en oxer på ena långsidan, två hinder på ena kortsidan (som man hoppar på volt), tre travbommar på andra långsidan & ett hinder på andra kortsidan. Började med att skritta ut en sväng längs fiskodlingsvägen, sen skrittade jag ner på ridbanan & då började jag korta tyglarna å jobba han i skritten, sen travade jag lite & gjorde ganska mycke ökningar, för att få fram han lite. Och så travade jag över bommarna några gånger i varje varv, sen skrittade jag han på långa tyglar lite & jobbade han sen lite i galoppen. Först ett varv på en volt på kortsidan & sen galopp längs hela långsidan, sen en volt på kortsidan & galopp på långsidan. Bytte sen varv & galopperade han i andra varvet, sen började jag hoppa fram på ena hindret, som var på kortsidan. Hoppade det några gånger i olika varv, sen hoppade jag oxer några gånger i båda varven & sen gjorde jag en böjd linje från oxern till räcket på kortsidan :) Han var lite småseg, ville inte riktigt svara framåt helt .. men det var ganska varmt ute, så förstå han ;) Men iallafall, sen hoppa jag båda räckerna på volt & det gick väl sisådär.. Men fick till det tillslut & då skrittade jag han lite. Sen så hoppade jag upp han lite på oxern :) till 90-95 cm. Sen lade vi ner det till ett räcke & då fick jag två stopp, men det var mitt eget fel ;) för jag satt bara och "åkte" hela vägen fram till hindret, och G är inte en sån som hoppar "gratis", utan man får "betala" för det ;)

Men är iallafall jättenöjd över ridpasset! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0