Sofia - Onsdagens & Torsdagens ridpass

Tjolahopp! ;)

Skrev aldrig nå om ridpasset igår, så berättar om både det & dagens ridpass nu!

Onsdag:
Jag tog ganska lång tid på mig att göra iordning honom, borsta väldigt noga + lindade benen åsånt :) Sen skrittade jag ut längs fiskodlingsvägen & svängde in på mot skogen. Skrittade ganska länge på långa/halvlånga tyglar & sen när vi kom ut på en äng så kortade jag tyglarna och började jobba han lite, men var jättehögt gräs så red i kanten utav ängen ;) Skrittade han bara där & sen travade jag vidare till en annan äng, där travade jag han lite & galopperade sedan över ängen, myyys! :D Sen skrittade jag tillbaka till fiskodlingsvägen & så klättrade jag en gång i en sandbacke, han ville trava upp ;) Men såg sedan att han hade tappat ena benlindan - höger fram .. Så vände tillbaks dit jag kom ifrån & hittade benlindan på en stig, en liten bit ifrån ängen jag galopperade över & det var ju högt gräs på den också så jag antar att den lossnade där .. ;) Men satt av & lindade på igen, sen skrittade jag hem & red lite på ridbanan, mest galopparbete & han var sjukt fin i högergaloppen som vi alltid brukar ha problem med! :D ♥ Men har kommit på ett litet knep nu, som gör att han blir lättare att ställa till höger & lättar av i nacken. Sen skrittade jag av han på ängen bredvid ridbanan :) Men ridpasset i sig är jag väldigt nöjd med, sen finns det ju alltid saker som man kan ändra! ;)

Torsdag:
Skrittade fram på långa tyglar, sen kortade jag dom & böjde & ställde mycket. Red även mycket serpentiner med halter på medellinjen, & bara runt fyrkanten med halter och igångsättningar :) Travade han sen på kort tygel, jobbade mest med volter & serpentiner, sen träna vi mycke på ökningar också & G var helt underbar!:)♥ Fick till några riktigt bra ökningar också :D vilket inte är våran starka sida precis .. han brukar mest springa fortare & bita tag i bettet, men jag kunde "hålla" i honom samtidigt som jag drev framåt vilket resulterade sig i en riktig ökning! :D dock äre säkert väldigt många hästar som gör ökningar mycke snyggare ;) men han gjorde det jag bad honom om så jag är nöjd! :) Sen började jag med galoppen, högergaloppen gick hyfsat bra men inte lika bra som igår .. :) Men vänstergaloppen var katastrofal .... :( gick verkligen inge bra, när jag galopperade på volt så gick det bra halva volten & sen stannar han som upp och börjar "trippa" .. Men gick upp till stallet och hämtade gramanen, då gick det bättre fick han framåt utan att han slog upp huvudet och stannade :) tog sen bort gramanen efter en liten stund & då gick det också bra! :D Så är nöjd över dagens ridpass också!




Ni får en bild på G i hagen, dock är den tagen med mobilen så inte den bästa kvallan ;-)


 såg just att jag lyckades klämma in 20 smileysar i ett inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0