Sofia - Dagen före tävling

Kom just hem från stallet, har packat & knoppat manen på G :) fast knopparna ser hemska ut .... jag suger verkligen på att knoppa ;o men jaja det är ju inte utséendet som räknas utan hur man rider ;) kommer bara att rida en LB:1 eftersom dom saknade en till Division II laget :) Så jag hoppade in & nu är det andra omgången, hade visst inte gått så bra för dom första omgången :( :)

Packlista:

sadel
sadelgjord
träns
schabrak
dressyrspö
sporrar
ridhandskar
hårnät
ridhjälm
ridstövlar
kavaj
ridbyxor
tävlingströja
vattenhink

tvättsvamp
hovkrats (borstar han hemma)
snoddar (ifall någon lossnar ;))


hm .. kommer it ihåg om jag har glömt nå! ;o

Morgonen:

ge kraft (till alla)
ge hö (till G)
släppa ut hästarna (förutom G)
spåna transporten
lasta in grejjorna
borsta G
fixa manen
sätta på transportskydd
sätta på huvan + lädergrimman
lasta


Sen är jag första startande i min klass också ;) Men måste duscha nu, bye!

 

 


Kommentarer
Postat av: wilma

var gärna med i dagens blogg hos mej ! :D

2011-07-10 @ 09:23:25
URL: http://wilmagroonberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0